Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/dimenzij/public_html/spletna-trgovina/templates/youstorage/yjsgcore/yjsg_core.php on line 24
O spletnih trgovini | Ugodna Izdelava spletnih trgovin

Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/dimenzij/public_html/spletna-trgovina/libraries/joomla/utilities/date.php on line 198

IZDELAVA SPLETNE TRGOVINE

Veliko je prednosti ki jih prinaša spletna trgovna

Beri dalje

Warning: strtotime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/dimenzij/public_html/spletna-trgovina/libraries/joomla/utilities/date.php on line 56

Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/dimenzij/public_html/spletna-trgovina/libraries/joomla/utilities/date.php on line 198

Warning: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /home/dimenzij/public_html/spletna-trgovina/libraries/joomla/utilities/date.php on line 198

KAJ JE SPLETNA TRGOVINA?

DEFINICIJA SPLETNE TRGOVINE
Spletna trgovina (tudi e-trgovina) je prodajno mesto kakršnega koli blaga ali storitve, ki obstoja v elektronski obliki, sprogramirani v internetu.
Definiramo jo večplastno:
  • lahko so enostavne predstavitvene strani pravnih in fizičnih oseb, kjer lahko omenjeno blago ali storitev naročimo po navodilih te strani, največkrat preko e-pošte ali telefona,
  • lahko so predstavitvene strani z jasno definiranim katalogom, pogoji dostave in plačila, vendar naročila potekajo še vedno preko avtomatiziranega obrazca, e-pošte, naročilnice ali telefona,
  • prave e-trgovine pa so popolnoma avtomatizirane. Katalog nadomesti baza izdelkov in iskalnik, da lahko želen artikel najdemo in ga pošljemo v elektronsko košarico. Celoten nakup opravimo z miško, ne da bi se enkrat dotaknili tipkovnice, razen ko prvič vnašamo svoje podatke za dostavo. Pa še temu se lahko izognemo z uporabo elektronskih denarnic.
KAJ MORA PODJETJE UPOŠTEVATI PRI OBLIKOVANJU SPLETNIH STRANI
Podjetje mora pri oblikovanju spletnih strani upoštevati naslednje dejavnike:
  • najprej mora definirati ciljni trg in cilje, ki jih želi s predstavitvijo doseči. Ti so lahko povečanje prodaje, večja informiranost kupcev o izdelkih, izboljšano komuniciranje s kupci, pridobivanje povratnih informacij in podobno
  • predstavitev mora biti organizirana tako, da pritegne obiskovalčevo pozornost. Najpomembnejši je prvi vtis, na podlagi katerega se oblikuje določena podoba trgovskega podjetja v očeh obiskovalca.
Spletne trgovine, ki bi ustrezala potencialnim kupcem, privabljala nove obiskovalce, jih prepričala za nakup in jih tudi zadržala ter hkrati pridobivala na ugledu, ni mogoče oblikovati čez noč. Spletne strani mora podjetje oblikovati tako, da obiskovalcu e-trgovine:
  • omogočajo hitro iskanje informacij,
  • opozorijo, kje so najbolj privlačne ponudbe trgovskega podjetja,
  • omogočajo čim bolj enostavno nakupovanje,
  • ne zapravljajo dragocenega časa potencialnih kupcev.
Slike so namenjene predstavitvi izdelkov, storitev ali oseb, naročilnice pa naj bodo enostavne, poudarjene naj bodo najpomembnejše informacije o izdelku, ki ga bo kupec naročil (Potočnik, 179-180).
VZBUJANJE POZORNOSTI
Uporabnik vstopa na splet na različne načine in izvaja široko paleto iskalnih strategij. Uporablja namreč spekter iskalnih strategij za lociranje nekega predmeta informacije, ali izvaja brezciljno ali generalno iskanje. Iskalce delimo na (Cvikl J. citira: Breitebach in Van Doren 1998, 560):
  • iskalce neposrednih informacij
  • posredni iskalci informacij (deskarji)
  • lovci na kupčije
  • iskalci zabav
  • direktni kupci.
Če iskalec nima spletnega naslova ali ni prepričan kaj išče, lahko kombinira ključne izraze na iskalnih portalih in povezavami po straneh, po katerih išče. Za podjetje je zelo pomembno, da če želi ujeti kupce, ki iščejo, da si previdno izgradijo dobre odnose z iskalnimi portali. Za to ima na voljo več možnosti: oglaševanje, publiciteta in dialog, ime domene in blagovna znamka, portali in iskalniki.
OGLAŠEVANJE SPLETNE TRGOVINE
Ob ustanovitvi e-trgovine ni dovolj, le ponuditi izdelke, pomembno je tudi kako čimbolj pritegniti kupce na spletne strani. Zato je eden ključnih dejavnikov uspeha spletne trgovine oglaševanje.
Spletne strani zagotavljajo nov način interaktivnega oglaševanja, ki poleg oglaševanja omogoča še dvostransko komunikacijo. Glavni namen oglaševanja je prepoznavnost trgovskega podjetja in pritegnitev čim večjega števila obiskovalcev, kjer jim lahko ponudi še več informacij o določenem izdelku ter jih vzpodbudi k nakupu. Podjetje se lahko odloči za oglaševanje v:
  • pasicah – so najbolj učinkovite, ko jih posameznik vidi prvič. Osnovno merilo učinkovitosti oglaševanja s pasicami je odstotek ljudi, ki nanjo klikne, vendar čedalje več trgovskih podjetij kot merilo učinkovitosti upošteva doseženo prodajo obiskovalcem, ki so kliknili na pasico,
  • oglasi v e-poštnih publikacijah – izkazali so se za učinkovitejše od pasic. Glavni razlog je, da so pasice postale moteč element spletnih strani in jih obiskovalci preprosto ignorirajo, kakovost e-publikacije pa natančno prebirajo in jim namenijo več časa.
10 RAZLOGOV ZAKAJ SE POTROŠNIKI ODLOČAMO ZA E-NAKUPOVANJE
Prednosti zaradi katerih se potrošniki odločamo za nakup preko e-trgovine:
  • nikoli zaprto – vse e-trgovine so odprte non-stop, izjeme so le tiste, ki so v prenavljanju ali okvari,
  • ni ga čez udobje – glavna prednost tako imenovana nakupovanje iz naslonjača,
  • oddaljenost ni pomembna – želeni artikel se lahko nahaja na kateri koli zemeljski obli,
  • hitrost je denar – nakupovanje v internetu je hitrejše kot smo ga vajeni v resničnem življenju. Hitrost je odvisna tudi od hitrosti povezave na katero smo priključeni sami, na katero je priključen prodajalec in od moči računalnika, velikosti baze podatkov ter programa za e-trgovino, ki jo uporablja prodajalec,
  • pregled celotne ponudbe v minutah – preprostejša primerjava cen artiklov in izbira najugodnejše variante. Obstajajo celo posebne primerjalne spletne strani, na katerih si lahko ogledamo vso ponudbo konkurenčnih trgovin na enem mestu,
  • velikost ponudbe ni omejena – e-trgovina je omejena le z velikostjo svojega skladišča in z močjo strojne in programske opreme,
  • relativna varnost – moderni postopki kodiranja in enkripcije podatkov omogočajo zelo veliko varnost podatkov,
  • pregled preteklih nakupov – skoraj vsak e-trgovec pošlje kupcu potrditev nakupa, ki se shrani v e-poštni mapi prejete e-pošte. Če le te ne brišemo, do minute natančno vemo za vsak e-nakup,
  • avtomatizacija ponudbe – večje in bolj znane e-trgovine s pomočjo piškotkov (cookies) in posebnih programov analizirajo nakup vsakega kupca posebej. Ko se kupec naslednjič vrne v e-trgovino, se na prvi strani pojavi samo njemu namenjena ponudba, sestavljena iz prejšnjih nakupov,
  • ceneje – postavitev e-trgovine je cenejša kot izgradnja prave trgovine.
POMANJKLJIVOSTI IN PROBLEMI E-NAKUPOVANJA
Pri e-nakupovanju se pojavljajo nekateri problemi:
  • neprilagojenost spremembam in spreminjanje nakupovalnih navad,
  • navidezna zmeda, ki vlada na e-trgovinskih straneh,
  • anonimnost,
  • tendenca e-trgovin po brezplačnem oglaševanju (SPAM) – pošiljanje brezplačne e-pošte,
  • izdelkov ni mogoče otipati, potresti, prevohati ali okušati – zanesti se je treba na spremljajoč tekst,
  • impulzivno nakupovanje odpade – v marketu vizualno kupec zajame precej več artiklov in se hitreje odloči za impulzivni nakup. V e-trgovini pa je potrebno več časa za pregled enake količine izdelkov, je pa iskanje hitrejše,
  • skriti stroški – zaračunavanje DDV-ja na koncu, zaračunavanje manipulativnih stroškov,
  • plačevanje z gotovino odpade – običajno se uporabljajo mednarodno veljavne plačilne kartice, čeki, nakazila,…
  • stroški dostave – nekatere trgovine računajo dostavo posebej, pri tem del zneska zadržijo poštarji in kurirji,
  • plačevanje in dostava .
MERJENJE DOSEGANJA CILJEV
Vidik merjenja uspeha oglaševanja na elektronskem trgu je relativno svež. Večina avtorjev navaja, da se uspeh meri na naslednjih spremenljivkah:
  • promet spletne strani
  • trajanje obiska
  • stopnja konverzije (vidno/kupljeno)
  • velikost kataloga
  • prodajna vrednost
  • število transakcij
  • število uporabnikov merjeno s številom registriranih uporabnikov.
Najbolj pogoste so meritve prometa spletne strani in njihove gledanosti. Bistveno vprašanje merjenja prometa je, kaj je učinkovit obisk? Porabnik lahko učinkovito zadane stran, to pa ne pomeni dovolj dolgo uporabo strani, da bi le ta uspešno učinkovala na obiskovlaca. Daljše bivanje daje možnost za bolj kvalitetno komunikacijo z več sporočili, kar poveča možnost e-transakcij. Pri podaljšanem obisku je tudi večja možnost izgradnje lojalnega kupca, kar ga bo spodbudilo k vračanju na spletno stran.
Druga merila kot sta višina podaje in število nakupov, kažejo na zavedanje in željo po akciji. Transakcija se začne z naročilom, toda še ni končana, dokler izdelek ni dostavljen in porabljen. Kupec vrednosti uspešnost nakupne transakcije s potemom procesa in izidom. Nadalje je potrebno raziskati tudi druge dejavnike, kot vpliv marketinškega komuniciranja skozi druge medije. Pričakovati je potrebno, da na nakupno odločanje vpliva hkrati več medijev in da zaznavanje nega medija lahko vpliva na poznejše nakupe.
Vir: http://www.merkurgroup.eu/fileadmin/datoteke/kadri/dokumenti/e-valilnica/_2006/Spletna_trgovina.pdf

Naše spletno mesto uporablja piškotke za boljše delovanje. Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo POLITIKO PIŠKOTOV

EU Cookie Directive Module Information